dijous, 8 de setembre del 2011

ORIGO SIMIORUM PLANETAE.CAESAR

Salvete,enmig del descans estiuenc vaig decidit escriure sobre la nova pel•lícula del planeta dels simis,dirigida per Rupert Wyatt.M’ha agradat tant que vaig obviar totalment la mandra que em feia posar-m’hi.


Vaig anar al cinema dubtant-ne molt de la qualitat.Pensava en cotxes esclatant,ponts volant pels aires,etc .Aquests tòpics hi són presents;però fan un bon servei a l’acció ,venen acompanyats d’una banda sonora trepidant ,molt adient. Patrick Doyle n'és el responsable.

Els que estem en contra dels maltractaments envers els animals sortim del cinema amb una lleugera sensació de justícia,tot oblidant els danys col•laterals.Aquí els dolents són els homes.A més,es confirma amb  l’ aparició d’un dolent conegut per vosaltres:El Draco Malfoy (Tom Felton),de Harry Potter;on la influència clàssica  es manifesta línia a línia.



El món clàssic apareix de la mà del personatge principal que presenta uns valors compartits amb els ciutadans romans:la pietas,la fides,mos maiorum…A més com a líder també té el seu Rubicó,no va ser fàcil travessar a l’altra banda del riu.No en va el seu nom és Caesar.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada